Warto postawić na turystykę biznesową
W Polsce dopiero rozwija się profesjonalna infrastruktura konferencyjna, jednak warto w nią inwestować. Turystyka biznesowa jest bowiem najbardziej dochodową gałęzią tej branży
Beata Krowicka
Według danych Instytutu Turystyki w pierwszych trzech kwartałach 2008 r. obcokrajowcy, którzy przyjechali do Polski, by odpocząć i pozwiedzać, zostawiali w kraju średnio 470 dol. na osobę. Wydatki turystów biznesowych były znacznie wyższe. Uczestnicy konferencji i kongresów wydawali w Polsce średnio 533 dol. Natomiast każda z osób, która załatwiała w Polsce sprawy służbowe, zostawiła w kraju ok. 542 dol. Dodatkowym atutem tej gałęzi turystyki jest to, że nie ma tu sezonowości. Konferencje i kongresy mogą się odbywać w każdej, nawet najmniej atrakcyjnej porze roku.
Polskie regiony oraz prywatni przedsiębiorcy starają się korzystać z dużej opłacalności biznesowego wariantu turystyki. Jednym z celów „Marketingowej strategii Polski w sektorze turystyki na lata 2008 – 2015”, opracowanej przez Polską Organizację Turystyczną, jest właśnie promowanie służbowych podróży, których celem mają być polskie miasta.
Warszawa i Wrocław na czele
O tym, że organizacja konferencji to dobry biznes, świadczy choćby światowa wartość tego rynku – 100 mld dol. Niestety, Polska ma z kwotą 200 mln dol. niewielki udział w tym osiągnięciu. Z roku na rok przybywa jednak profesjonalnych obiektów, które są w stanie pomieścić coraz większe grupy. Największy potencjał mają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta