Wójt wskaże stanowiska dostępne dla obcokrajowców
Aby pracować w samorządzie, trzeba mieć polski paszport. Ustawodawca przewidział wyjątki od tej zasady, umożliwiając kierownikom jednostek określenie stanowisk, na których mogą pracować inni niż Polacy obywatele Unii Europejskiej
Możliwość taka wynika z art. 11 ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458 ze zm.). Zgodnie z jego treścią kierownik jednostki, o której mowa w art. 2 ustawy (np. urząd gminy, starostwo, samorządowa jednostka organizacyjna), upowszechniając informację o wolnych stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych, wskazuje te, o które poza obywatelami polskimi mogą się ubiegać obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Z kolei, jak wynika z ustępu 3 omawianego artykułu, osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta