Zanim odłączą telefon muszą umożliwić zapłatę
Abonent musi dostać przypomnienie o rachunku. Natychmiastowe rozwiązanie umowy jest zakazane. Brak jasnych powodów karania klienta
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów konsekwentnie toczy bój z operatorami telekomunikacyjnymi, którzy w regulaminach zawierają klauzule niekorzystne dla abonentów. Kolejna odsłona w tym starciu dotyczy zapisów, które wprowadziła spółka P4, operator sieci Play. Właśnie Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał kilka z nich za niedozwolone. Przede wszystkim chodzi o postanowienie mówiące, że operator może rozwiązać umowę w każdym czasie bez zachowania okresu wypowiedzenia lub zawiesić świadczenie usług bez odszkodowania w razie nieregulowania przez abonenta rachunków.
Dodatkowy termin
– Niedopuszczalne jest rozwiązanie umowy z konsumentem ze skutkiem natychmiastowym, gdy zalega on z płatnościami. Przedsiębiorca powinien powiadomić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta