W marcu najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”
W porównaniu z marcem 2009 r. dziennik Agory odnotował spadek sprzedaży o prawie 15 proc. Najmniejszy spadek dotknął ”Rzeczpospolitej”
Także cały pierwszy kwartał ”Gazeta Wyborcza” zamknęła największym spadkiem w czołówce gazet ogólnopolskich, a ”Rz” – najłagodniejszym – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne.
W pierwszym kwartale tego roku ”Gazeta Wyborcza” sprzedawała codziennie średnio
340 tys. egz., o 14,1 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym okresie, ”Super Express” odnotował spadek o 12,1 proc., do 180,8 tys. egz., ”Fakt” – o 9,3 proc., do 441,8 tys. egz., a ”Rz” zaledwie o 4,2 proc. – do 143,3 tys. egz. ”Dziennik Gazeta Prawna” od stycznia do marca tego roku sprzedawał codziennie średnio 107,1 tys. egz.
Łączna sprzedaż czterech największych ogólnokrajowych gazet (oprócz ”DGP”) wynosiła w pierwszym kwartale 1,1 mln egz. – to o 10,7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Kolejne dane sprzedażowe będą uwzględniać czas żałoby narodowej, kiedy największe gazety mocno zwiększały nakłady i drukowały specjalne bezpłatne wydania poświęcone tragedii pod Smoleńskiem.