Przywrócić blask komedii
Z Ewą Pilawską, dyrektor Teatru Powszechnego w Łodzi, o tym, dlaczego warto wspierać nowoczesne komediopisarstwo, rozmawia Alicja Hendler.
Rz: Łódzki Teatr Powszechny inicjuje projekty pobudzające życie teatralne, np. Polskie Centrum Komedii, mające ożywić komediopisarstwo i wesprzeć wystawianie nowych sztuk w teatrach. W tym roku ruszyła trzecia edycja konkursu „Komediopisanie”, odbywają się warsztaty twórcze, przygotowuje się prapremiery wyróżnionych tekstów. Centrum zachęca do wypracowania języka nowoczesnej polskiej komedii. Skąd przekonanie, że należy taki język wypracować?
Stąd, że ten język, który obserwujemy dziś w teatrze, jest martwy, a teatr musi być żywy, musi otwierać nowe drzwi. Jeśli tego nie robi, jego działanie nie ma sensu. Teatr jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta