Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kawa na dzień dobry to 58 proc. zadowolenia

23 września 2010 | Top 100 Jakości Obsługi 2010
źródło: Fotorzepa
źródło: Fotorzepa
źródło: Fotorzepa
źródło: Fotorzepa
źródło: Fotorzepa

Średni wskaźnik jakości obsługi w kawiarniach wyniósł w 2010 roku 58 proc. Jest to o 12 proc. lepszy wynik w porównaniu z rokiem ubiegłym. Spośród pięciu obszarów składających się na całościową ocenę firmy konsumenci najwyżej ocenili ofertę, cenę i asortyment, tj. proponowane usługi i towary, ich dostępność oraz ekspozycję.

∑ Pierwsze miejsce w rankingu zajęła firma Tchibo, która uzyskała aż 60 proc. zadowolenia konsumentów. Z pięciu obszarów, jakie były brane pod uwagę, Tchibo aż w trzech zajęło pierwsze miejsce. Zdecydowanie najwyżej konsumenci ocenili ofertę sklepu, czyli proponowany asortyment: aż 77 proc. rekomendacji.

∑ Drugie miejsce w tej kategorii zajęła sieć lodziarni Grycan, która w ubiegłym roku nie znalazła się w rankingu TOP 100 najlepiej ocenionych firm z wszystkich branż. Uzyskała ona w tym roku aż 58-proc. wskaźnik zadowolenia klientów. Najlepiej oceniono w tym przypadku oferowany asortyment. Pozostałe obszary otrzymały niższe oceny, na podobnym poziomie ok. 50 proc.

∑ Na trzecim miejscu plasuje się Kawiarnia Costa Coffee. Spośród wszystkich firm należących do tej kategorii Costa Coffee odnotowała najwyższy, 83-proc., wskaźnik zadowolenia konsumentów w obszarze „wiedza i kompetencje personelu”. Klienci zwracali uwagę na trzy czynniki: znajomość oferty firmy, zdolność zaprezentowania towarów oraz umiejętność aktywnego doradzania klientowi. Costa Cofee może zatem szczycić się kompetentnym personelem potrafiącym doradzić i zaproponować klientowi produkt zgodny z jego oczekiwaniami.

∑ Czwarte miejsce zajęła sieć Coffeeheaven. Konsumenci niemal wszystkie obszary jakości obsługi ocenili na podobnym poziomie około 50 proc., bez wyraźnych wskazań mocnych i słabych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8734

Spis treści
Zamów abonament