Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wymarzony przyjaciel każdej polskiej rodziny

23 września 2010 | Ekonomia | Adam Woźniak
Eksportowa wersja malucha do krajów południowej Europy
źródło: Fiat
Eksportowa wersja malucha do krajów południowej Europy
Na urlopie niektórym mylił się namiot z małym fiatem. Maluch potrafił też ciągnąć przyczepę kempingową do Bułgarii. I wrócić
autor zdjęcia: Aleksander Jalosiński
źródło: Fotorzepa
Na urlopie niektórym mylił się namiot z małym fiatem. Maluch potrafił też ciągnąć przyczepę kempingową do Bułgarii. I wrócić

Dziesięć lat temu z taśmy zjechał ostatni mały fiat. To był koniec pewnej epoki polskiej motoryzacji

Ten samochód obrósł już legendą. Miał zrewolucjonizować polską motoryzację i zapewnić Polakom komfort zarówno szybkiej podróży na działkę pod miastem, jak i na wczasy do Bułgarii. Dziś z trudem można w to uwierzyć, ale upychały się do niego pięcioosobowe rodziny, w dodatku z bagażami. Choć dziesięć lat temu, po wyprodukowaniu przeszło 2 milionów egzemplarzy, fabryka Fiata zakończyła jego produkcję, do dziś maluchy można zobaczyć pomiędzy pędzącymi volkswagenami i toyotami.

Ambitne początki

Produkcja 126p ruszyła w 1973 roku. Pierwszą ceną było 69 tys. zł, co w tym czasie równało się 20 średnim miesięcznym pensjom. Na giełdzie wartość...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8734

Spis treści
Zamów abonament