Tankują, a potem… odjazd
W 2010 roku średni wynik dla tej branży wyniósł 51 proc. Spośród pięciu kategorii, które podlegają ocenie konsumentów, najwyżej plasuje się Wygląd miejsca obsługi
Z obserwacji klientów wynika, że na szczególne wyróżnienie zasługują czystość i porządek na stacjach i wokół nich, uprzejma i fachowa obsługa oraz, co ważne szczególnie dla podróżujących, czyste toalety i smaczne jedzenie. Natomiast najniżej ocenione kategorie to Organizacja i czas obsługi oraz Oferta, cena, asortyment. W tych obszarach jakości obsługi stacje benzynowe muszą popracować nad zmniejszeniem kolejek do kas, powolną obsługą oraz brakiem niektórych towarów na półkach sklepowych stacji.
W porównaniu z ubiegłym rokiem w branży tej nastąpiły przetasowania wśród liderów. Pierwsze miejsce zajmują stacje paliw Statoil, uzyskując 63 proc. pozytywnych opinii klientów i tym samym wynik powyżej średniej. Na drugim miejscu (podobnie jak w 2009 roku) znajdują się stacje LOTOS, które zdobyły 55 proc. pozytywnych opinii zadowolonych klientów, o 8 proc. mniej niż nowy lider. Na trzecie miejsce w rankingu spadł ubiegłoroczny zwycięzca – stacje Lukoil (54 proc.). Najgorzej oceniono stacje paliwowe BP....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta