Nie dali obiecanego kredytu
Bank odmówił sfinansowania zakupu hotelu, choć wcześniej jego pracownicy twierdzili, że nie będzie z tym problemu. Czy w takiej sytuacji klient może wystąpić o odszkodowanie?
Nasz czytelnik prowadzący własną firmę na Śląsku planował zakup hotelu. Potrzebował na ten cel 2,5 mln zł. Firma brokerska poleciła mu kilka banków. Wśród nich znalazł się Polbank.
– Przedstawiciel wrocławskiego oddziału Polbanku zapewnił mnie, że z pożyczką nie będzie najmniejszych problemów, bo kondycja mojej firmy jest bardzo dobra – opowiada czytelnik. – Już po złożeniu i opłaceniu wniosku bank prześwietlił moje przedsiębiorstwo. Pracownicy zapewnili mnie, że podpiszą umowę pożyczkową w ciągu kilku dni. Zrezygnowałem więc ze starań o kredyt w innych bankach, tym bardziej że Polbank obiecywał pożyczkę na 100 proc. wartości nieruchomości.
Wniosek trafił do banku w połowie września 2010 r. – Transakcję zakupu hotelu miałem sfinalizować do końca października – mówi właściciel śląskiej firmy. – Tymczasem pracownicy banku przestali się do mnie odzywać. Kiedy udawało mi się do nich dodzwonić, słyszałem, że sprawa lada moment będzie załatwiona. Trzeba tylko przygotować dokumenty. Po miesiącu bank zaproponował mi kredyt niższy o 10 proc. Ostatecznie zgodziłem się na takie warunki, bo zależało mi na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta