Śląska ikona podbija Polskę
Należące do Kompanii Piwowarskiej Tyskie nie ma sobie równych na krajowym rynku piwa. Pozycji jego marki nie osłabił ani kryzys w branży, ani wprowadzenie do naszego rankingu brandów mocnych alkoholi
Kiedy dziesięć lat temu Tyskie zostawało liderem polskiego rynku piwa, statystyczny Polak wypijał 65 litrów chmielowego trunku rocznie, a udziały marki wynosiły niecałe 10 proc. Obecnie przeciętne spożycie piwa jest o ok. 20 litrów wyższe, a marka kontroluje niemal 15 proc. rynku (pod względem wartości sprzedaży). Jest to na polskim rynku piwa wynik rekordowy: Tyskie daje Kompanii Piwowarskiej większe udziały niż wszystkie marki Carlsberg Polska, trzeciego gracza na rynku.
Ostatnie dwa lata nie należą do udanych w branży piwnej. Po latach szybkiego rozwoju popyt wyhamował. W pierwszej połowie 2010 r. Polacy kupili 16,3 mln hl piwa, o 3,74 proc. mniej niż przed rokiem. Skutki spowolnienia odczuła także Kompania Piwowarska. W pierwszym półroczu 2010...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta