Moc narodowego czempiona bankowości
PKO Bank Polski po raz kolejny zdobył tytuł najmocniejszej rodzimej marki w finansach. Jest tu liderem od pięciu lat, gdy zaczęliśmy oceniać moc polskich brandów w tym sektorze
Przewaga marki PKO BP nie dziwi, biorąc pod uwagę, że jej właściciel jest nie tylko bankiem największym na polskim rynku pod względem liczby klientów i sumy bilansowej, ale także najbardziej zyskownym.
– Chcemy się stać sprawnym liderem bankowości i narodowym czempionem – podkreśla prezes banku Zbigniew Jagiełło. W próbie umocnienia tej pozycji pomagał Skarb Państwa, większościowy akcjonariusz PKO BP, wspierając spółkę w staraniach o przejęcie wystawionego na sprzedaż Banku Zachodniego WBK. Ostatecznie PKO BP przetargu nie wygrał, ale pokazał, że może konkurować z największymi grupami finansowymi świata.
Prezes Jagiełło konsekwentnie podkreśla narodowy charakter banku, rozwijając drugi człon nazwy – PKO Bank Polski.
Prestiżowy magazyn „The Banker” wycenił markę PKO BP na ponad miliard dolarów, (czyli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta