Za mało marki w polskim biznesie
Choć łączna wartość najdroższych polskich marek wzrosła, to w wynikach tegorocznego zestawienia pojawia się echa kryzysu
– Mamy 90 letnią historię , co w bankowości, która opiera się na zaufaniu, jest bardzo ważne. Ale cały czas staramy się wsłuchiwać w to, co mówią nasi klienci, by doskonalić nasze usługi i wprowadzać innowacje. Chcemy by właśnie te innowacje były wyróżnikiem banku w najbliższych latach- podkreślał podczas wczorajszej gali Bartosz Drabikowski, wiceprezes PKO BP, drugiej najcenniejszej polskiej marki i zwycięzcy rankingu mocy wśród brandów finansowych.
Liderzy obronili swą wartość, ale ponad 40 proc. wycenianych przez nas polskich marek straciło w tym roku. Jeszcze gorzej jest w rankingach mocy, w których – na podstawie badań konsumenckich – obliczamy, ile dana marka znaczy na tle krajowych konkurentów w swej branży. Spadki mocy zanotowało aż siedmiu z 12 zwycięzców tych branżowych zestawień.
Jak się wyróżnić
Grzegorz Urbanek z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, który w tym roku już po raz siódmy zanalizował wyniki badań marek ocenianych w naszym rankingu, zwraca uwagę na znaczący, bo aż 30-proc., spadek punktacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta