Internetowa rewolucja: pora na meblarzy
E-sklepy wkrótce przejmą aż jedną czwartą sprzedaży mebli w Polsce.
Aneta Wieczerzak-Krusińska
Rodzimi meblarze, którzy żyją głównie z eksportu, zaczęli szukać nowych możliwości na krajowym rynku: do zwiększania obrotów w Polsce wykorzystują własne sklepy internetowe. Nawet sceptycy z branży przyznają, że w niedalekiej przyszłości ten kanał sprzedaży będzie zyskiwał na znaczeniu.
Wzór z Wysp
– W ubiegłym roku sprzedaż mebli i artykułów dekoracyjnych w internecie sięgnęła 144 mln zł. To kilka procent wartości krajowego rynku. Jednak wraz ze zmianą naszych przyzwyczajeń zakupowych, do 2025 roku wartość transakcji w sieci może wzrosnąć do 20 proc. – przewiduje Tomasz Wiktorski z B+R Studio, które prowadzi analizy rynku meblarskiego.
– Obroty mogą wzrosnąć z obecnych 6–7 proc., nawet do 25 proc. wartości krajowego rynku – szacuje Tadeusz Respondek, wiceprzewodniczący rady nadzorczej firmy Kler. Na razie meblarze traktują internet jako uzupełniający kanał zbytu. Jednak jak zauważa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta