Wina owocowe zmieniają oblicze
Jacek Jantoń | Prowadzimy rozmowy na temat sprzedaży wina Aronica do USA i Afryki – mówi prezes fimy Jantoń.
Rz: W tym roku mija 40 lat, od kiedy ruszyły zakład produkcyjny pana ojca Janusza Jantonia. Zaczął od naprawy sprzętu gospodarstwa domowego, dopiero później dołączyły o tego wina. Czy z perspektywy czasu wejście na rynek alkoholowy było dobrą decyzją?
Jacek Jantoń: Na początku lat 90. XX w. zdecydowaliśmy się na branżę, która była właśnie uwalniana z monopolu państwa. Mimo różnych barier i trudności, jakie napotykamy, uważam to za dobrą decyzję, chociaż nie wiem, jak odnaleźlibyśmy się w innych branżach... Może jeszcze lepiej?
Chcecie pozostać przy biznesie alkoholowym?
Oczywiście, że tak.
Dlaczego?
Po 25 latach nasza wiedza i doświadczenie oraz kluczowa pozycja, jaką zdobyliśmy w tej branży, dają nam ogromną przewagę nad konkurencją. Zdajemy sobie sprawę, że rynek w innych branżach z pewnością nie jest łatwy i osiąganie sukcesów bez tej przewagi byłoby dużo trudniejsze.
Jaką strategię ma spółka Jantoń na najbliższe lata?...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta