Załoga musi wiedzieć, kto ma udzielić pierwszej pomocy
Pracodawca musi wyznaczyć osoby mające interweniować w razie, gdy ktoś z zatrudnionych ulegnie wypadkowi przy pracy. Ich wykaz, podobnie jak apteczki, musi się znajdować w widocznym miejscu.
Rolą pracodawcy jest zapewnienie zatrudnionym właściwych warunków w zakresie bezpieczeństwa pracy. Mimo prawidłowej realizacji licznych obowiązków z tym związanych, nie można wykluczyć prawdopodobieństwa wystąpienia wypadku, w wyniku którego pracownik dozna urazu. Wiąże się to z koniecznością nie tylko przeprowadzenia stosownego postępowania zmierzającego do wyjaśnienia przyczyn zdarzenia, ale też udzielenia poszkodowanemu pierwszej pomocy. Pracodawca powinien zapewnić środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy, w tym wyznaczyć osoby do pełnienia tej roli. W tej kwestii warto się powołać na zapisy rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, z których wynika konieczność zapewnienia apteczek w poszczególnych wydziałach (oddziałach) zakładu pracy. Ich obsługę trzeba powierzyć wyznaczonym pracownikom, uprzednio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta