Przekazanie prezentów promujących kontrahenta z daniną
Wydawanie towarów na rzecz uczestników akcji promocyjnych to odrębna czynność od świadczonej na rzecz zleceniodawcy usługi marketingowej i jako odpłatna dostawa towarów podlega opodatkowaniu VAT.
Tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 14 września 2016 r. (III SA/Wa 2084/15).
Stan faktyczny
W styczniu 2015 r. spółka wystąpiła o interpretację w zakresie opodatkowania VAT wydania towarów w ramach akcji marketingowej.
Spółka należy do międzynarodowej grupy z branży farmaceutycznej. Jej działalność będzie się skoncentrować na świadczeniu usług marketingowych dotyczących produktów leczniczych – tzw. markowych leków odtwórczych. Spółka tłumaczyła, że podpisze ze zleceniodawcami zagranicznymi umowy, których przedmiotem będzie świadczenie usług o charakterze marketingowym. Jej działania będą skupiać się jedynie na promowaniu wyrobów. Nie będzie natomiast uczestniczyła w ich dystrybucji i sprzedaży. W szczególności będzie zajmować się rozprowadzaniem materiałów reklamowych (ulotki, broszury, długopisy, próbki leków itp.) wśród lekarzy i farmaceutów, a także przygotowaniem materiałów promocyjnych do gazet i pism specjalistycznych oraz do internetu.
Jednym z elementów usług będzie przekazywanie towarów na rzecz podmiotów trzecich (osób fizycznych, prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej). Wartość detaliczna przekazywanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta