Budowa reputacji wymaga czasu i wysiłku
Całą produkcję mamy ulokowaną w Szczecinie, nie zamierzamy stąd się ruszać w poszukiwaniu niższych kosztów wytwarzania czy raju podatkowego – mówi Alberto Lozano, prezes Copernicus Sp. z o.o.
Rz: Jak doszło do powstania wyrobu, dzięki któremu zostaliście "orłem" Rzeczpospolitej w kategorii innowacyjny produkt eksportowy?
Alberto Lozano: W 2004 roku wraz z Zespołem Badawczym „Integracja" funkcjonującym na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego prowadziłem badania naukowe dotyczące innowacyjności polskich przedsiębiorstw. W związku z prowadzonymi pracami skontaktował się ze mną przedstawiciel producenta insuliny, firmy Bioton S.A., który poprosił o listę innowacyjnych firm, mających potencjał do opracowania i wdrożenia wstrzykiwacza do podawania insuliny. Okazało się, że żadna z wytypowanych firm z różnych powodów nie była w stanie podjąć się takiego zadania. Ta sytuacja zainspirowała mnie oraz współzałożyciela spółki, Grzegorza Nowakowskiego do stworzenia firmy, której celem będzie zaprojektowanie i wdrożenie produkcji wstrzykiwacza, który skutecznie konkurowałby z obecnymi już na rynku urządzeniami. Pierwszy produkt spółki, automatyczny wstrzykiwacz do insuliny, został wprowadzony na rynek po pięciu latach badań i prac rozwojowych w 2010 roku. W tym samym roku Bioton S.A. objął 60 proc. udziałów w Copernicus. Od 2011 roku wstrzykiwacze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta