O cyberbezpieczeństwo muszą zadbać obie strony
W edukowaniu klientów pomagają media społecznościowe.
Monika Krześniak-sajewicz
Z bankowości internetowej korzysta już 15 mln Polaków, a blisko połowa z tego grona robi operacje finansowe przez aplikacje mobilne. Za tempem, w jakim technologie wchodzą do naszych portfeli, musi nadążać dbałość o bezpieczeństwo.
Cel strategiczny: bezpieczeństwo
Banki coraz częściej ostrzegają klientów przed pojawiającymi się cyberzagrożeniami, a skuteczna komunikacja z użytkownikami to jeden z kluczowych elementów ich polityki. Najnowszy przykład? Właśnie nowe technologie i cyberbezpieczeństwo to jeden z punktów ogłoszonej w ubiegłym tygodniu strategii PKO BP. To ważne, zwłaszcza że banki stają się też bramą do e-administracji.
Eksperci powtarzają, że odpowiedzialność jest podzielona między banki i użytkowników.
– Te pierwsze muszą spełniać normy i regulacje dotyczące m.in. zarządzania i bezpieczeństwa infrastruktury teleinformatycznej. Wytyczne w tym zakresie uwzględnia chociażby rekomendacja D stworzona przez Komisję Nadzoru Finansowego. Istnieje też standard PCI DSS,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta