Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedają i ćwiczą się w biznesie

17 października 2017 | Ekonomia
O polskim sektorze sprzedaży bezpośredniej, w tym o możliwościach rozwoju, jakie działające w nim firmy oferują  swoim sprzedawcom i konsultantom, dyskutowali w redakcji „Rzeczpospolitej” eksperci i przedstawiciele branży
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
O polskim sektorze sprzedaży bezpośredniej, w tym o możliwościach rozwoju, jakie działające w nim firmy oferują swoim sprzedawcom i konsultantom, dyskutowali w redakcji „Rzeczpospolitej” eksperci i przedstawiciele branży
Gdy duża część gospodarki przenosi się do internetu zaczynamy odczuwać potrzebę spotkania z realnym człowiekiem. To ważna funkcja społeczna sprzedaży bezpośredniej.  Dr Anna Czarczyńska,  profesor Akademii Leona Koźmińskiego
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Gdy duża część gospodarki przenosi się do internetu zaczynamy odczuwać potrzebę spotkania z realnym człowiekiem. To ważna funkcja społeczna sprzedaży bezpośredniej. Dr Anna Czarczyńska, profesor Akademii Leona Koźmińskiego
W sprzedaży bezpośredniej praktycznie każdy może spróbować swych sił w biznesie, nie ponosząc dużych kosztów i mogąc skorzystać z elastycznego czasu pracy. Ewa Kudlińska-Pyrz,  przewodnicząca PSSB, dyrektor naczelna Mary Kay Polska
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
W sprzedaży bezpośredniej praktycznie każdy może spróbować swych sił w biznesie, nie ponosząc dużych kosztów i mogąc skorzystać z elastycznego czasu pracy. Ewa Kudlińska-Pyrz, przewodnicząca PSSB, dyrektor naczelna Mary Kay Polska
 W sprzedaży bezpośredniej zdobywa się kompetencje, które przydadzą się prawie każdemu – przecież przez całe życie coś sprzedajemy – swój pomysł szefowi, swoją pracę. Jeremi Mordasewicz, doradca zarządu i ekspert Konfederacji Lewiatan
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
W sprzedaży bezpośredniej zdobywa się kompetencje, które przydadzą się prawie każdemu – przecież przez całe życie coś sprzedajemy – swój pomysł szefowi, swoją pracę. Jeremi Mordasewicz, doradca zarządu i ekspert Konfederacji Lewiatan
Większość ludzi, którzy zajmują się sprzedażą bezpośrednią, nie zostanie zapewne biznesmenami, ale z pewnością stanie się świadomymi konsumentami, co też jest ważne. Andrzej Nużyński, zastępca dyrektora Departamentu Analiz Rynku UOKiK
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Większość ludzi, którzy zajmują się sprzedażą bezpośrednią, nie zostanie zapewne biznesmenami, ale z pewnością stanie się świadomymi konsumentami, co też jest ważne. Andrzej Nużyński, zastępca dyrektora Departamentu Analiz Rynku UOKiK
W sprzedaży bezpośredniej nie potrzeba pieniędzy na start, a firmy zapewniają szkolenia. Potrzebne są jedynie wiara w sukces, dobre relacje z ludźmi i odrobina cierpliwości. Anna Samsel, okręgowy menedżer sprzedaży w Avonie
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
W sprzedaży bezpośredniej nie potrzeba pieniędzy na start, a firmy zapewniają szkolenia. Potrzebne są jedynie wiara w sukces, dobre relacje z ludźmi i odrobina cierpliwości. Anna Samsel, okręgowy menedżer sprzedaży w Avonie

debata „Rz" | Dla tysięcy Polaków sprzedaż bezpośrednia stała się drogą do własnej firmy. Jeszcze częściej jest to szkoła przydatnej w życiu przedsiębiorczości. Anita Błaszczak

Sprzedaż bezpośrednia to cenna i dla wielu Polaków jedyna okazja, aby nauczyć się przedsiębiorczości – zgadzali się przedstawiciele branży i eksperci uczestniczący w debacie „Rzeczpospolitej" zorganizowanej w związku z VI Polskim Dniem Sprzedaży Bezpośredniej.

Jak zwracał uwagę Jeremi Mordasewicz, doradca zarządu Konfederacji Lewiatan, sprzedaż bezpośrednia nadrabia braki w systemie edukacyjnym, gdyż polska szkoła nie przygotowuje do wejścia na rynek pracy czy rozpoczęcia działalności gospodarczej. Dlatego też ponad 980 tys. osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią (nawet jeśli większość z nich traktuje ją jako zajęcie dodatkowe) zdobywa bardzo przydatne w życiu umiejętności. Uczą się m.in. budować relacje z innymi, pracować zespołowo, negocjować (co przydaje się także w życiu rodzinnym) oraz, oczywiście, sprzedawać. – Przecież przez całe życie coś sprzedajemy. Nawet nie prowadząc własnej działalności gospodarczej, sprzedajemy swoje pomysły, swoją pracę, ofertę swojej kancelarii prawnej – zwracał uwagę Jeremi Mordasewicz.

Nie bez znaczenia jest też rola sprzedaży bezpośredniej w aktywizacji osób bezrobotnych oraz biernych zawodowo. – Z naszych badań wynika, że aż dla 27 proc. osób sprzedaż bezpośrednia jest alternatywą dla bezrobocia – przypominała Ewa Kudlińska-Pyrz, przewodnicząca Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10880

Wydanie: 10880

Spis treści
Zamów abonament