Innowacje na zakupach to nie tylko handel internetowy
Zarówno segment online, jak i stacjonarne sklepy szukają sposobów na ułatwienia dla klientów piotr mazurkiewicz
Innowacje w handlu w ostatnich latach coraz częściej przechodzą z fazy testów do szerokiego zastosowania. Zazwyczaj tego typu nowości początkowo pojawiają się na rynku amerykańskim, a zwłaszcza sieć Walmart intensywnie ich poszukuje. Ten największy detalista na świecie poczuł na karku oddech nowej konkurencji w postaci Amazona, który po zakupie sieci sklepów Whole Foods chce mocniej zaistnieć na rynku spożywczym.
Walmart sprawdza teraz współpracę z firmą August Home, dzięki której kupujący w sklepie internetowym tej sieci będą mogli zamówić nie tylko dostawę zakupów do domu, ale również ich rozłożenie w kuchni czy zapakowanie do lodówki. Nawet podczas nieobecności klienta w domu, ponieważ firma zarejestrowanym użytkownikom oferuje takie formy usług.
– To, co mogło wydawać się fantazją dzisiaj, może być standardem jutro. To nie może być dla wszystkich – i na pewno nie od razu – ale chcemy zaoferować klientom możliwość uczestniczenia w testach dzisiaj i pomóc nam określić, jak wyglądać będzie handel w przyszłości – zapowiada na firmowym blogu Sloan Eddleston, wiceprezes ds. strategii i e-handlu Walmart.
Cena z radia
Sieć jako pierwsza zaczęła już wiele lat temu testować etykiety RFID, dzięki którym zakupy byłyby skanowane przy kasie bez potrzeby ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta