Produkty ekologiczne dopiero podbiją polski rynek i kupujących
HANDEL | W Europie udział wyrobów eko w rynku zarówno spożywczym, jak i chemicznym jest sporo większy niż w Polsce
Już 40 proc. odpowiadających w gospodarstwach domowych za zakupy interesuje się produktami eko – nie tylko żywnością, ale tez kosmetykami czy chemią domową. Byłoby więcej, gdyby oferta była szersza i ceny niższe.
Ogółem w całej populacji już co trzeci dorosły konsument interesuje się kategorią produktów ekologicznych – wynika z badania firmy Nielsen. Sięgają po nie konsumenci z różnych grup wiekowych, ale generalnie momentami przełomowymi, które skłaniają do większego zainteresowania tym rynkiem, jest pojawienie się w rodzinie dziecka, problemy zdrowotne czy generalnie moda na życie bardziej eko. Nielsen podaje, że zazwyczaj zaczyna się od sięgania po produkty spożywcze, następnie konsument rozszerza zainteresowanie kategorią na kosmetyki, a na końcu sięga po chemię jak produkty piorące czy czyszczące.
Oferta szybko rośnie
– Trend na naturalne kosmetyki czy chemię eko jest w fazie początkowej. Nawet dla kategorii, w których jest najbardziej widoczny, udział produktów ekologicznych lub naturalnych w wartości sprzedaży z ostatnich 12 miesięcy nie przekroczył 6 proc. Obserwujemy jednak, że istotnie rośnie znaczenie tego trendu i rok do roku generuje coraz większą wartość – podaje Nielsen. Polacy wciąż dopiero uczą się tego, czym są produkty ekologiczne i naturalne. Co ciekawe, to sieci handlowe stały się bardzo ważnym źródłem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta