Biedronka potentatem nie tylko na polską skalę
Polska sieć jest zdecydowanie największym sprzedawcą detalicznym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zmieniające się zwyczaje konsumenckie są coraz większym wyzwaniem dla firm tej branży.
Należąca do spółki Jeronimo Martins Polska sieć Biedronka zakończyła 2018 r. z niemal 11,9 mld euro przychodów, co daje jej pozycję zdecydowanego lidera nie tylko polskiego, ale także regionalnego rynku handlowego. Firma działa tylko na rynku polskim, ma już niemal 3 tys. sklepów. Choć tempo ekspansji w ostatnich latach raczej spowolniło, to nadal zwiększa ona przychody w szybkim tempie.
Co trzecia w Polsce
W sumie w tegorocznej edycji listy Europa 500 znalazło się ponad 70 firm handlowych – więcej niż co trzecia z nich działa w Polsce. Firm rumuńskich jest dziesięć, a pozostałe kraje mają w zestawieniu już góra po kilku reprezentantów. Warto zauważyć silną pozycję niewielkiej Litwy – wywodząca się z tego kraju Maxima Grupe działa już w kilku krajach regionu, jak Łotwa czy Estonia, ale również w Polsce, gdzie przejęła takie sieci handlowe jak Aldik i Stokrotka. Pod względem generowanych przychodów (3,5 mld euro w 2018 r.) to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta