Jak mała firma może wkraść się w łaski koncernu
Współpraca małych podmiotów z tymi dużymi nie jest prosta, dla obu stron oznacza spore wyzwania operacyjne. Ale może przynieść obopólne korzyści.
– Z naszych badań wynika, że w Polsce tylko 54 proc. firm w ogóle współpracuje z innymi firmami, a tylko 38 proc. dużych podmiotów deklaruje współpracę z sektorem MŚP. To pokazuje, że poziom współpracy jest niezadowalający. Warto się zastanowić, jak zmienić tę sytuację – jak małe podmioty mogą budować swój potencjał, stawać się coraz bardziej konkurencyjne i interesujące dla dużych firm – mówiła Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości podczas panelu „Polskie MŚP w łańcuchu wartości dużych firm".
Tysiące dostawców
Zarówno przedstawiciele korporacji, jak i małych firm, którzy brali udział w dyskusji, przyznali, że współpraca nie jest prosta. – Jest wiele barier zarówno po jednej, jak i drugiej stronie – przyznała Patrycja Klarecka, członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen. – Orlen ma 18 tys. dostawców, przeprowadza rocznie ok. 15 tys. postępowań przetargowych na różne kategorie produktów i usług w Polsce oraz na rynkach zagranicznych. Naszą świadomą decyzją było, by w większym stopniu współpracować ze średnimi firmami – mówiła Klarecka. Chociaż dla dużej korporacji rozproszona baza dostawców oznacza wymóg zaangażowania większych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta