Branża modowa wspólnie stawia na nowe rozwiązania
BIZNES | Producenci ubrań muszą zmienić metody produkcji.
Fashion Pact to wydarzenie niemające precedensu w modzie. Pod koniec sierpnia 2019 r. 32 firmy produkujące ubrania podpisały w Biarritz porozumienie, w ramach którego zobowiązały się do wspólnej walki z ociepleniem klimatu, zanieczyszczeniem oceanów i generalnie z negatywnym wpływem na środowisko.
Młodzi chcą zmian
Bez podjęcia jakichś działań przemysł odzieżowy mógłby generować jedną czwartą światowej emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Budzi to sprzeciw zwłaszcza młodych konsumentów, odpowiadających za dużą część wydatków na ubrania. Coraz więcej z nich nie chce ich kupować od firm niedbających o zmniejszanie wpływu na środowisko, a zatem takie działania są w cenie.
Do inicjatywy przyłączyli się zarówno czołowi producenci marek luksusowych, jak koncern Kering (m.in. marka Gucci), jak i marki sieciowe, z H&M i Inditex (Zara, Bershka).
Firmy muszą reagować na protesty społeczne – działacze organizacji Extinction Rebellion zapowiedzieli już próby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta