Logistyka też zaczyna przechodzić na ekologiczne rozwiązania
E-HANDEL | Elektryczne floty dostawców czy brak plastiku w opakowaniach to główne trendy w branży
Rynek e-commerce podąża za trendami oraz oczekiwaniami coraz bardziej świadomych konsumentów. Jedną z istotnych zmian jest rosnące znaczenie działań w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Ma to swoje odzwierciedlenie w ostatnich deklaracjach kolejnych gigantów e-handlu odnośnie do wdrażania ekologicznych rozwiązań w pakowaniu i wysyłce produktów. W ostatnim czasie do takich marek jak Reserved, Carrefour czy Lidl, które postawiły na pakowanie przyjazne środowisku, dołączyło także Zalando. Na podobne zmiany decydują się także dużo mniejsi gracze, którzy również wdrażają podobne rozwiązania jak rynkowi potentaci. W efekcie zmiany postępują coraz szybciej. Niestety, każdy kupujący w internecie nieraz zetknął się z sytuacją, gdy niewielki produkt odpakowywał z dużego pudełka w większości wypełnionego folią. Coraz więcej firm widzi, że jest to bez sensu i same wycofują się z takich praktyk, które w dodatku przestały się podobać konsumentom.
Bez folii w paczkach
Zalando, największy w Europie internetowy sprzedawca odzieży, ogłosi duże zmiany. Na początku obejmą e-sprzedaż kosmetyków. – Prowadzimy proces zamiany plastikowych toreb, w których dostarczane są produkty kosmetyczne, na papierowe – mówi Uwe Streiber odpowiedzialny za obszar opakowań w Zalando SE. – Zmiany te zmniejszą nasze zużycie tworzyw sztucznych nienadających...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta