Czy dojrzeliśmy już do modelu zrównoważonej konsumpcji
SPOŁECZEŃSTWO | Odpowiedzialne kupowanie polega na rezygnacji z tych zakupów, których niekoniecznie potrzebujemy.
Coraz wyraźniej na świecie widać zjawisko polegające na ograniczaniu zakupowych zapędów do tych rzeczy, które są naprawdę potrzebne. Odpowiedzialna konsumpcja ma wiele wymiarów, to choćby rezygnacja z picia butelkowanej wody na rzecz tej z kranu, ograniczenie zakupów ubrań, elektroniki, a także rzadsze korzystanie z lotów samolotem czy jazdy samochodem na rzec bardziej ekologicznych środków transportu. Do tego trendu oczywiście włączają się firmy, choć na pierwszy rzut oka wydawać się może, że taka idea jest nie do pogodzenia z rozwojem biznesu. Jednak firmy w ramach promocji w duchu odpowiedzialnej konsumpcji promują towary lepszej jakości, wykorzystujące nowe energooszczędne rozwiązania, co przekłada się także na wyższe ceny.
Mniej znaczy więcej
Rośnie liczba konsumentów, którzy przywiązują wagę do ekologii, co przekłada się na ich wybory w codziennym życiu. Nieprzetworzona żywność, naturalne kosmetyki czy środki czystości od dawna cieszą się popularnością. Jak podaje Castorama Polska, coraz wyraźniejszym trendem jest również wybór przyjaznych dla środowiska elementów wyposażenia domu i ogrodu.
Zgonie z badaniem CBOS „Polacy wobec zmian klimatu" 84 proc. respondentów dostrzega zagrożenia związane z ekologią, takie jak zmiany klimatyczne lub zanieczyszczenie środowiska. Sieć z domowymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta