Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sponsoring to inwestycja

05 września 2019 | Ekonomia | Anna Cieślak-Wróblewska
Sponsoring sportowy to długofalowa inwestycja – podkreślali uczestnicy dyskusji  „Czy sport może być opłacalnym narzędziem promocji”
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Sponsoring sportowy to długofalowa inwestycja – podkreślali uczestnicy dyskusji „Czy sport może być opłacalnym narzędziem promocji”

Finansowanie drużyn czy całych dyscyplin sportowych jest bardzo opłacalne.
Nie tylko promuje i buduje wizerunek samych sponsorów, ale też ma ważny wymiar społeczny.

 

– Warto inwestować w sport, choć trzeba to robić dobrze – mówił Witold Bańka, minister sportu i turystyki podczas panelu „Czy sport może być opłacalnym narzędziem promocji". – Nie zawsze przynosi to od razu medalowe pozycje i wygrane. Ale jeśli przynosi, to nie ma lepszej promocji kraju niż sukcesy sportowe – przekonywał.

Minister podkreślał, że w ostatnich latach nakłady na sport z budżetu państwa były rekordowo duże, ale to niejedyne źródło pieniędzy. Co roku Totalizator Sportowy przeznacza na różnego rodzaju inwestycje infrastrukturalne, a także bezpośrednie wsparcie drużyn czy sportowców ok. 1 mld zł. Także spółki należące do Skarbu Państwa angażują się mocno w marketing sportowy. Czy to dobrze wydane pieniądze?

Ważne wartości

– Oczywiście, że tak – przekonywał Jarosław Wittstock, wiceprezes zarządu w Grupie Lotos. Lotos wspiera m.in. reprezentację Polski w piłce nożnej, narciarstwo, tenis czy Tour de Pologne. – Firmy na rynku poddane są konkurencyjnej presji i szukają wszelkich sposobów, by zdobyć klientów – wyjaśniał Wittstock. – Jednym z nich jest budowanie marki, czego elementem jest sponsoring sportowy. Ale warto tu podkreślić, że taka działalność ma wymiar nie tylko czysto biznesowy. To także wymiar budowania wizerunku firmy społecznie odpowiedzialnej w zakresie rozwoju młodzieży i kolejnych pokoleń...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11450

Wydanie: 11450

Spis treści
Zamów abonament