Trzeba więcej dyplomacji, by promować ekspansję
Utrzymuje się tempo wzrostu polskiego eksportu, jednak wyzwania w budowie brandu Made in Poland są nadal ogromne.
Dyskusję w Salonie „Rzeczpospolitej" poprzedziła prezentacja wniosków z raportu „Rzeczpospolitej" „Vademecum eksportera". Jego częścią jest zestawienie firm mających zagraniczne aktywa. W tym roku lista obejmuje dane o 122 firmach. Trzy główne branże inwestujące za granicą to sektor paliwowy (głównie PKN Orlen, PGNiG, Grupa Lotos), wydobywczy (KGHM) oraz sektor finansowy (Aviva, Getin Holding, PKO BP, PZU).
– Wszystko wskazuje na to, że w 2019 r., mimo że jesteśmy w sytuacji niewielkiego spowolnienia, eksport i nasz PKB dalej będą rosły. W przypadku Niemiec obserwujemy spowolnienie, wręcz stagnację. My trzymamy się całkiem nieźle – zapewniał Adrian Malinowski, dyrektor departamentu handlu i współpracy międzynarodowej Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. – Jeśli chodzi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta