Niektóre obowiązki trzeba poprzedzić pełnomocnictwem
Upoważnij podwładnego, aby rozreklamował firmę w Internecie. Wystarczy nawet ustne polecenie. Wtedy umocowanie będzie dorozumiane
– Pracodawca zobowiązał pracownika, aby zamieścił reklamę firmy w zagranicznym portalu internetowym. Podwładny podpisał zamówienie i wysłał je listownie. Po pewnym czasie za zamieszczenie reklamy portal zażądał 500 euro. Ani pracownik, ani szef nie zauważyli, że na zamówieniu jest adnotacja o cenie. Portal zamieścił reklamę, a teraz domaga się 500 euro. Twierdzi, że na zamówieniu była informacja o płatności. Rzeczywiście, ale tak małym drukiem, że szef zauważył ją dopiero po interwencji przedstawicieli portalu. Zaraz po tym zrezygnował z reklamy. Portal przyjął rezygnację, ale i tak domaga się zapłaty. Kto ponosi odpowiedzialność za zamówienie: szef czy pracownik, który je podpisał? – pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.
Przypadek jest złożony i trudno go jednoznacznie zanalizować. Ewentualna odpowiedzialność pracownika zależy od kilku czynników. Istotne jest to, czy:
- pracownik miał pełnomocnictwo do tego,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta