Z reklamą wśród zwierząt
Ptaki kierują się modą, a co więcej, potrafią odczytywać sygnały od innych gatunków – odkryli naukowcy. To tak, jakbyśmy wykorzystywali znaki pozostawione przez szympansy
Co skłania ptaki powracające z Afryki do zakładania gniazd w bezpośrednim sąsiedztwie swoich konkurentów? To samo, co nas popycha do chodzenia do najpopularniejszych restauracji w mieście czy kupowania reklamowanych proszków do prania – odpowiadają naukowcy z zespołu, w skład którego wchodzą prof. Piotr Tryjanowski oraz dr Marcin Antczak z Zakładu Ekologii Behawioralnej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wyniki przeprowadzonych przez nich badań opublikowało prestiżowe pismo „PLoS ONE”.
„Ptaki – pod względem zachowań – są częstokroć nam, ludziom, bliższe niż ssaki” – rok...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta