Współpraca na niepewne czasy
Pierwszy raz od wielu lat tegoroczny ranking firm branży TSL liczy mniej niż 100 przedsiębiorstw. Jego autorka prof. Halina Brdulak z SGH podkreśliła, że z 87 firm, które przesłały dane, 34 zanotowało spadek przychodów
Nie są jasne perspektywy gospodarki. W strefie euro wskaźnik produkcji i usług wzrósł w maju do 44 punktów z 41 w kwietniu, jednak bezrobocie nadal rośnie, więc przypuszczalnie koniunktura jeszcze się pogorszy i w drugiej połowie roku Polskę może czekać kryzys.
Na czym powinny się zatem skoncentrować firmy TSL, aby zapewnić sobie sukces? Czego klienci oczekują od dostawców logistyki i czy kryzys wymusił na firmach zmianę modelu biznesowego? – z tymi pytaniami prof. Brdulak zwróciła się do przedstawicieli branży
Do rozmowy o rynku usług logistycznych„Rzeczpospolita” zaprosiła reprezentantów firm z branży TSL: Janusza Górskiego, prezesa DB Schenker, Zbigniewa Janickiego, prezesa Trade Trans, Karola Misztę, dyrektora zarządzającego Roehlig Suus, Juliusza Skurewicza, prezesa Hellmann Worldwide Logistics, Dariusza Wakułę, dyrektora zarządzającego Logistics Service i Ryszarda Warzochę, prezesa Wincanton na Europę Środkowo-Wschodnią.
Janusz Górski stwierdził, że klienci oczekują od swoich dostawców logistyki elastyczności, szybkiego reagowania na zmieniające się warunki. Dodał, że niezależnie od sytuacji ze strony klientów padają pytania o ceny. – Elastyczność nie może się odnosić tylko do obniżek cen. Lepiej budować wartości dla obu stron i poszukiwać rozwiązań niestandardowych – powiedział Górski. – Klienci w takich czasach mają kłopoty z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta