Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Decyzje podejmowane z aptekarską precyzją

19 czerwca 2009 | Chopin i jego Europa | Jacek Marczyński
Stanisław Leszczyński
źródło: Rzeczpospolita
Stanisław Leszczyński

Rozmowa ze Stanisławem Leszczyńskim. Dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Chopin i jego Europa” zdradza, jak powstał tegoroczny program i co sprawia, że wybitni artyści tak chętnie przyjeżdżają do Warszawy

Rz: Czy kryzys nie spowoduje, że tegoroczny festiwal będzie skromniejszy od poprzednich?

Stanisław Leszczyński: Nie. Zachowujemy podobną proporcję między kameralnymi i dużymi koncertami z udziałem orkiestr Filharmonii Narodowej, Sinfonii Varsovii, Orkiestry XVIII wieku, Orchestre des Champs-Élysées czy Concerto Köln.

Nie trzeba dokonywać oszczędności?

Pierwotne zamierzenia były nieco bogatsze, ale i tak tegoroczna edycja może kosztować więcej niż ubiegłoroczna, gdyż zaprosiliśmy więcej zespołów i umieściliśmy w programie oratoria. Zdecydowaliśmy się na prezentację „Stworzenia świata” Haydna z Orkiestrą XVIII Wieku Fransa Brüggena oraz „Eliasza” Mendelssohna pod dyrekcją Philippe Herreweghe.

„Stworzenie świata”, którym zachwycał się przez całe życie Chopin, jest szczególnie ważne, gdyż zostanie przygotowane specjalnie dla najmłodszego odbiorcy. To nowe edukacyjne oblicze festiwalu. Żałuję tylko, że musieliśmy zrezygnować z innego „dziecięcego” projektu, jakim byłby „Cyrulik sewilski” Rossiniego w wersji na orkiestrę dętą.

Z roku na rok pojawia się za to coraz więcej koncertów z udziałem artystów grających na dawnych instrumentach.

To szczególna wartość tego festiwalu. Do jej realizacji udaje nam się pozyskać bardzo różnych muzyków – od autorytetów w wieku, powiedziałbym,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8348

Spis treści

Ekonomia

Po godzinach

100 rąk do miksowania
A niebo było tak samo błękitne...
Bajanie na grzbietach fal
Charytatywny spacer z psem
Ci, którzy przeżyli
Debiutantki na scenie
Debiuty na piątkę
Dziedziniec różnorodności
Dzień Ojca w plenerze
Gra polsko-amerykańska
Góralska muzyka troszeczkę inaczej
Hogarth intymny
Ikona seksu
Imigranci – import/export
Inna sztuka miejska
Jak przechytrzyć wroga
Kalendarium
Kult zagra na Woli
Metalowcy młodzi i doświadczeni
Między ekstazą a depresją
Miłosne westchnienia
Mój nauczyciel ****
Nie drażnić stewardesy
Niezwykła panorama XIX-wiecznych Włoch
Od zwierząt do żywiołów
Ojcze nasz. Krew z krwi ****
Opowiedzieć przeszłość
Ostatni raz w Oxfordzie
Ostatni raz w sezonie
Ostrzy jak chrzan wasabi
Pan Planeta
Piramidy i skarabeusze
Praga tańczy i śpiewa
Premiery
Prezenty nie tylko filmowe
Ryk wielkiego gada i szkielet odsłaniany pędzelkiem
Sekretne życie sprzętu AGD
Sezamie, otwórz się
Spacer Dzieci Dobrej Woli
Sprawdzić własną pamięć
Szczęśliwa dwunastka
Technologiczne nowinki
Tej nocy nie śpimy
Toskania na Starówce
Transformers: Zemsta upadłych
Treści prosto z ulicy
Trzeba odnaleźć mechanizm zła
U Pana Boga za miedzą ***
W sercu województwa
Walka na dużym ekranie
Wielki uwodziciel
Wilkoń maluje warzywami
Wisłą popłyniemy do Europy
Wspomnienie o Piotrze
Wyśpiewać historię miasta
Wędrówki z Pyzą i fajerki
Z Wiechem na dechach
Zagrają
Zagrają
Zamiast przędzenia liter
Zmagania studentów
Zostań literatem i filmowcem
Złote lata 20. i 30.
Święto niskich tonów
Żywe wspomnienie niepokornego poety
„Fantazy” według Konrada Swinarskiego
Zamów abonament