Eldorado za granicą
Polscy przewoźnicy już są gotowi do podjęcia przewozów kabotażowych, jednak po pierwszych tygodniach okazuje się, że dostęp do obcych rynków nie jest tak prosty, jak na pierwszy rzut okaz mogłoby się wydawać
Od początku maja polscy przewoźnicy drogowi mogą wykonywać przewozy kabotażowe w 25 krajach Unii. Rumunia i Bułgaria otworzą swoje rynki 1 stycznia 2012 r. Do tej pory przewozy takie zostały wykonane w kilku sporadycznych wypadkach. C.Hartwig Gdynia już rozpoczął przewozy kabotażowe w północnych Niemczech (Hamburg, Bremen, Berlin, Hanower, Drezno), wykorzystując swoją hamburską spółkę Poltrans. – Oferujemy przewozy samochodowe w tym kontenerowe, ADR i ponadgabarytowe – informuje koordynator projektu PanEuropa w C.Hartwig Gdynia Krzysztof Kaczmarek. Większość przewoźników dopiero kończy przygotowania. – Kilka miesięcy temu zaczęliśmy kontaktować się w tej sprawie z klientami. To jedno ze źródeł danych o rynku – mówi dyrektor ds spedycji lądowych w Pekaes SA Małgorzata Stangreciak. Okazuje się, że najprościej jest znaleźć klienta. – Duży zleceniodawca w Niemczech już pytał mnie o kabotaż – mówi Waldemar Łazarczyk z gdyńskiej firmy Skat. – Chce płacić 1 euro za km,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta