Zielone światło
Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU domaga się od rządów ułatwień w funkcjonowaniu przewoźników drogowych. Uważa, że w ten sposób może zostać powstrzymana fala bankructw i bezrobocia w całej gospodarce
IRU cytuje rządowe i przemysłowe źródła, które podają o spadku przewozów towarowych sięgającym w niektórych branżach i rejonach świata połowy wolumenu sprzed roku. Spadają także ceny przewozów. Liczba bankructw wzrosła dwukrotnie, rośnie bezrobocie. Z 4,5 mln osób pracujących w 800 tysiącach europejskich firm transportu drogowego 140 tys. straciło pracę. W krajach WNP na bezrobocie zostało wysłanych 120 tys. pracowników, a w Ameryce Północnej zabrakło zajęcia dla 200 tys. ludzi. W Europie Środkowo-Wschodniej też nie jest lepiej. Władze rumuńskie szacują, że na koniec marca 1800 firm przewozowych nie miało ciężarówek, nawet, jeżeli posiadały jeszcze licencję. Kondycja polskich przewoźników nie jest dobrze statystycznie opisana.
Według danych Ministerstwa Infrastruktury w 2009 roku (do 28 maja) w związku ze złożoną rezygnacją Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego wydało decyzje o wygaśnięciu 218 licencji na wykonywanie międzynarodowego, zarobkowego przewozu rzeczy. Ponadto 264 przewoźników mających wyżej wymienione licencje, w związku z upływem terminu ważności uprawnienia, nie złożyło wniosku o ich odnowienie. W krajowym transporcie drogowym rzeczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta