Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsekwencje ponosi biuro podróży

25 stycznia 2010 | Prawo | kos

Podczas zorganizowanego wyjazdu obowiązują inne zasady egzekwowania bezpieczeństwa w hotelu niż na indywidualnej eskapadzie. Roszczenia kierujemy wtedy głównie do biura podróży

Pretensje podczas zagranicznych urlopów o brudne pokoje, brak klimatyzacji, hotelowe kradzieże można kierować wprost do organizatora wyjazdu, a nie miejscowego hotelarza. Jeśli organizatorzy turystyki sami wynajmują klientom hotele, to nie mogą potem zastrzegać w umowach, że nie odpowiadają za ewentualne kradzieże i inne szkody.

Tak wynika z ustawy o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.), która reguluje dokładnie tę kwestię. Art. 11a tej ustawy przewiduje, że biuro podróży odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych.

Wyjątki od tej zasady to spowodowanie komplikacji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8531

Spis treści
Zamów abonament