Konsekwencje ponosi biuro podróży
Podczas zorganizowanego wyjazdu obowiązują inne zasady egzekwowania bezpieczeństwa w hotelu niż na indywidualnej eskapadzie. Roszczenia kierujemy wtedy głównie do biura podróży
Pretensje podczas zagranicznych urlopów o brudne pokoje, brak klimatyzacji, hotelowe kradzieże można kierować wprost do organizatora wyjazdu, a nie miejscowego hotelarza. Jeśli organizatorzy turystyki sami wynajmują klientom hotele, to nie mogą potem zastrzegać w umowach, że nie odpowiadają za ewentualne kradzieże i inne szkody.
Tak wynika z ustawy o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.), która reguluje dokładnie tę kwestię. Art. 11a tej ustawy przewiduje, że biuro podróży odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych.
Wyjątki od tej zasady to spowodowanie komplikacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta