Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mniej formalności przy promocji firm

25 stycznia 2010 | Prawo | Monika Pogroszewska

Osoby otrzymujące prezent od kontrahenta nie zapłacą podatku dochodowego, jeśli wartość podarunku nie przekroczy 200 zł

Zakłada tak projekt nowelizacji ustawy o PIT przygotowany przez sejmową komisję „Przyjazne państwo”. Obecnie zwolnione z daniny są gadżety poniżej 100 zł. Od droższych trzeba już płacić PIT. Poza tym firma je rozdająca musi wręczyć kontrahentowi formularz PIT-8C, czyli informację o dochodach z tzw. innych źródeł. Czasem może to być obowiązek bardzo kłopotliwy. Wiele firm wskazuje, że obecny limit jest nieżyciowy.

„U nas podarunki dla kontrahentów i klientów, np. skórzane portfele czy wieczne pióra, są stałą praktyką. Muszę jednak zwracać uwagę, by nie przekroczyć wartości określonej w przepisach. W przeciwnym razie musiałbym wystawić kontrahentowi PIT-8C, a nie o to przecież chodzi” – pisze czytelnik.

Donos na kontrahenta

Komisja „Przyjazne państwo” proponowała zwiększenie obecnego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8531

Spis treści
Zamów abonament