Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Paryż zwany Pianopolis

11 czerwca 2010 | Po godzinach | Jacek Marczyński
Alena Baeva (u góry po lewej), Motion Trio, Barbara Hendricks i Boris Berezovsky czworo z 450 artystów, którzy wsytąpią podczas Chopin Open
źródło: Materiały Promocyjne
Alena Baeva (u góry po lewej), Motion Trio, Barbara Hendricks i Boris Berezovsky czworo z 450 artystów, którzy wsytąpią podczas Chopin Open
źródło: Materiały Promocyjne
źródło: Fotorzepa
źródło: Materiały Promocyjne

Szalone Dni Muzyki – Chopin Open, Opera Narodowa, Teatr Narodowy, plac Teatralny, bilety: 5, 7 i 10 zł, do nabycia w kasach teatralnych lub w namiocie na placu, piątek (11.06) – niedziela (13.06), godz. 10 – 22 (w piątek 12 – 22).

Wszystkim, którzy wybiorą się na „Szalone dni muzyki” poświęcone Chopinowi, potrzebny jest mały przewodnik po koncertowych miejscach. Dobrze znane na co dzień sale otrzymały bowiem na czas festiwalu nowe nazwy – wszystkie związane z kompozytorem.

Imprezy z udziałem orkiestr odbywać się będą w Sali Fontany. Nazwiskiem bliskiego przyjaciela Chopina nazwano największą widownię Opery Narodowej. Sale Redutowe przemieniły się w Salę George Sand, operowa sala kameralna i sala ćwiczeń chóru – w Salę Nohant oraz Salę Delacroix. Teatr Narodowy zaprasza natomiast publiczność do Sali Pleyela. W ten sposób uhonorowano słynnego francuskiego producenta fortepianów.

Przed gmachem Teatru Wielkiego zbudowano olbrzymi namiot – tam będą się odbywać festiwalowe imprezy offowe. Ta konstrukcja to Sala Pianopolis. W XIX stuleciu Paryż był bowiem miastem fortepianów. Kupował je każdy z mieszkańców, jeśli tylko było go na to stać. Paryskie fabryki Erarda czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8645

Spis treści

Po godzinach

A teraz kolej na kolej
Blues Magdy Piskorczyk
Całodobowe święto kina
Chinka ****
Czas wolny
Człowiek a system
Droga, czyli dantejski odcień legendy
Drużyna A
Dwudziestoletni Mozart
Dzielnica, która nie zasypia, czyli nocne życie Pragi Północ
Elektroniczne tango
Glina, syrenki i szklany fortepian
Inne dźwięki grupy Stilo
Jazz i film w komitywie
Jedenasty, inny raz
Kilkanaście funkcji w jednym pojeździe
Lirycznie, z klimatem
Mamom i dzieciom naprzeciw
Małżeństwa z powstania
Metropia ****
Mieszkańcy naszej wyobraźni ulokowali się w Pałacu
Najwspanialsze w historii futbolu
Nie przeocz
Paryż zwany Pianopolis
Paryż – miasto ważne dla Chopina
Pasjonujący wszechświat
Polskie sztuki eksportowe
Poważny człowiek ****
Poza prawem?
Prawda i autentyzm w stylu Herzoga
Premierowa feta
Premiery
Przejmujący lament Dydony
Pułapki wielkomiejskiego życia
Razem na Kanarach – ona i on
Rum Helka i inż. Mamoń
Sobie i innym
Sobota z mamą i tatą
Stateczne latawce czy kucyki?
Swing wiecznie żywy
Słowem lub muzyką mówią do dzieci
Tak świętują ulice
Wakacyjne miasteczko zabaw ze słońcem w herbie
Wenecja ****
Wiejsko-miejski czar
Wielka parada skrzydlatych mocarzy
Wielki bal małych artystów
Wiosna i lato nad Wisłą
Wokół Philipa Rotha
Współczesna syrenka
Wędrówka z parą uszu
Z rozmachem i fantazją
Zagrają
Zakochany lew, bezdomna jaskółka
Zjednoczenie Wielkiej Czwórki
Zupełnie inny balet
Związki (nie)kompletne
Złota Kaczka na miarę XXI wieku
Zamów abonament