Tanie sklepy podbijają rynek
Na spowolnieniu gospodarczym zyskały sieci dyskontów, których głównym atutem jest niska cena. Według prognoz będzie ich przybywać po 200 rocznie
W najbliższych latach w Polsce pojawiać się będzie po ok. 200 nowych dyskontów rocznie. Choć to najszybciej rosnący segment rynku handlowego, nadal jest ich w Polsce znacznie mniej niż w większości innych państw. Już za cztery lata wydamy w nich co piątą złotówkę zostawianą w sklepach.
– Statystyczny Polak robi zakupy w sklepie dyskontowym średnio raz na trzy dni, co daje prawie 120 wizyt rocznie. Szukanie oszczędności na zakupach stało się na tyle popularne, że sieci dyskontowe nie boją się braku zainteresowania i mogą pozwolić sobie na otwieranie coraz to nowych placówek – mówi Michał Zawistowski,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta