Drogi i tory pod wodą
Około 1,6 mld zł może kosztować naprawa dróg krajowych i torów w całym kraju
Kolejnych ok. 500 mln zł jest potrzebnych na naprawę dróg wojewódzkich i powiatowych. – W całym kraju uszkodzonych jest ok. 500 km tras krajowych. Koszty ich naprawy to zgodnie ze wstępnymi szacunkami 1,3 mld zł – mówi Marcin Hadaj, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To wstępne szacunki. Nie wszędzie woda już opadła.
Najwięcej nieprzejezdnych dróg jest na terenie Podkarpacia, Małopolski i Opolskiego. Tam też szacowane wydatki będą najwyższe. Tymczasem z Krajowego Funduszu Drogowego ma być finansowana tylko naprawa zniszczonych przez wodę dróg krajowych. Na remonty tych o niższej kategorii trzeba będzie szukać pieniędzy.
– Nie ma kilometra na całej zarządzanej przez nas sieci dróg krajowych, gdzie nie byłyby konieczne jakieś prace –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta