Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na skrzydłach czerwonego byka

11 czerwca 2010 | Eko+ | Beata Drewnowska Paweł Wilkowicz Mikołaj Sokół
źródło: Getty Images/AFP
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa

Im bardziej ekstremalny sport, tym większe prawdopodobieństwo, że sponsorem imprezy lub zawodnika jest Red Bull. Ostatnio tej austriackiej marce rozgłos zapewnia przede wszystkim Formuła 1

Mistrzostwa świata pilotów wyścigowych czy skoki z klifów do wody – powiązanie z dyscyplinami sportowymi kojarzonymi z przełamywaniem granic – są metodą na osiąganie głównego celu firmy założonej prawie trzy dekady temu przez Dietricha Mateschitza. Austriacki miliarder jako pierwszy zwrócił uwagę, że żyjąc w pędzącym świecie, nie możemy obyć się bez zastrzyku energii.

– Wykreował potrzebę i konsekwentnie promuje Red Bulla jako napój, który dodaje skrzydeł – mówi Jacek Sadowski, prezes agencji reklamowej DEMO Effective Launching. Jego zdaniem to właśnie konsekwencja jest kluczem do sukcesu marki znanej dziś na całym świecie. Drugim ważnym czynnikiem – na który zwraca uwagę Adam Bogacz, prezes firmy doradczej AKB Consulting – jest efekt pierwszeństwa. Z Red Bullem jest jak z colą stworzoną przez amerykańskiego giganta Coca-Colę. – Na Red Bullu wzorował się każdy kolejny producent napoju energetycznego – podkreśla Bogacz.

Ikona w puszce

Red Bull z dwoma czerwonymi bykami na opakowaniu doczekał się rzeszy naśladowców na całym świecie. Żadnemu z nich nie udało się jednak odebrać mu palmy pierwszeństwa na globalnym rynku. Producent podaje, że w ubiegłym roku w 160 krajach sprzedał łącznie ok. 3,9 mld puszek energetyku. Według firmy badawczej Euromonitor International dawało to marce kontrolę nad niemal jedną piątą światowego rynku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8645

Spis treści

Po godzinach

A teraz kolej na kolej
Blues Magdy Piskorczyk
Całodobowe święto kina
Chinka ****
Czas wolny
Człowiek a system
Droga, czyli dantejski odcień legendy
Drużyna A
Dwudziestoletni Mozart
Dzielnica, która nie zasypia, czyli nocne życie Pragi Północ
Elektroniczne tango
Glina, syrenki i szklany fortepian
Inne dźwięki grupy Stilo
Jazz i film w komitywie
Jedenasty, inny raz
Kilkanaście funkcji w jednym pojeździe
Lirycznie, z klimatem
Mamom i dzieciom naprzeciw
Małżeństwa z powstania
Metropia ****
Mieszkańcy naszej wyobraźni ulokowali się w Pałacu
Najwspanialsze w historii futbolu
Nie przeocz
Paryż zwany Pianopolis
Paryż – miasto ważne dla Chopina
Pasjonujący wszechświat
Polskie sztuki eksportowe
Poważny człowiek ****
Poza prawem?
Prawda i autentyzm w stylu Herzoga
Premierowa feta
Premiery
Przejmujący lament Dydony
Pułapki wielkomiejskiego życia
Razem na Kanarach – ona i on
Rum Helka i inż. Mamoń
Sobie i innym
Sobota z mamą i tatą
Stateczne latawce czy kucyki?
Swing wiecznie żywy
Słowem lub muzyką mówią do dzieci
Tak świętują ulice
Wakacyjne miasteczko zabaw ze słońcem w herbie
Wenecja ****
Wiejsko-miejski czar
Wielka parada skrzydlatych mocarzy
Wielki bal małych artystów
Wiosna i lato nad Wisłą
Wokół Philipa Rotha
Współczesna syrenka
Wędrówka z parą uszu
Z rozmachem i fantazją
Zagrają
Zakochany lew, bezdomna jaskółka
Zjednoczenie Wielkiej Czwórki
Zupełnie inny balet
Związki (nie)kompletne
Złota Kaczka na miarę XXI wieku
Zamów abonament