Pętle indukcyjne
Krzysztof Olszewski, właściciel firmy Solaris, która jest pierwszym w Europie producentem hybrydowych autobusów, przewiduje, że za dwa lata będą one standardem w miastach
Prace nad hybrydowymi autobusami trwają od lat 70. i do tej pory zawsze kończyły się niepowodzeniem z powodu ich zbyt wysokiej ceny, niepraktyczności i dużej awaryjności. Właściciel Solarisa uważa, że tym razem będzie inaczej. Spalinowo-elektryczne solarisy zaczął sprzedawać w 2007 roku. W budowie jest czwarty, tym razem dla Bremy. W kolejce z podpisanymi zamówieniami stoi kolejnych pięć miast. To mało, jednak Olszewski zdradza, że autobusy są wnikliwie oceniane przez zarządy spółek transportowych wielu metropolii. Miasta zamawiają ostrożnie po jednym egzemplarzu, ale rezerwują sobie po 20 – 50. Na przykład Monachium kupi solarisa i mana, aby ocenić obie konstrukcje i wybrać lepszą. Warszawskie Miejskie Zakłady Komunikacyjne rozpoczną testy hybrydowego solarisa w lipcu. Po dwóch tygodniach zdecydują, czy autobus sprawdza się w miejskim ruchu.
– Rozważamy możliwość zakupu co najmniej dziesięciu 18-metrowych przegubowców do obsługi linii na Trakcie Królewskim. Wzdłuż Starówki i deptaka na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta