Microsoft testuje kanały sprzedaży
Koncern Microsoft szuka nowych sposobów dotarcia do klientów np. przez Telekomunikację Polską. Skąd pomysł na współpracę z telekomem, opowiada Andrew Lund z Microsoftu, szef Sektora Telekomunikacyjnego w Europie Środkowej i Wschodniej
Rz: Co właściwie macie do zaoferowania polskim operatorom telekomunikacyjnym?
Andrew Lund: Postrzegamy ich jako ważnych klientów i nowy kanał sprzedaży naszych produktów. Zamiast kupować pudełka, coraz więcej konsumentów pobiera oprogramowanie z Internetu i płaci opłaty subskrypcyjnej – drogą elektroniczną – za prawo do korzystania. Dla nas oznacza to, że musimy szukać sposobów dotarcia do nich i nie chodzi tylko o zwykłe, hurtowe pośrednictwo. Operatorzy mogą hostować nasze produkty, udostępniać jako swoją usługę i pobierać za to dodatkowe opłaty.
Microsoft zmierza w kierunku firmy usługowej żyjącej z opłat abonamentowych?
Częściowo. Realizujemy różne modele w zależności od oczekiwań klientów. W każdym razie subskrypcje mają nam przynosić znacznie więcej przychodów niż w ciągu ostatnich trzech lat.
Macie jakieś sukcesy w Polsce?
Polski sektor telekomunikacyjny (przez który rozumiemy media,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta