Firmy stawiają na notebooki
Sprzedaż Laptopów systematycznie rośnie. Pomimo szybkiego spadku cen ich nabywcami wciąż pozostają głównie firmy
Światowa sprzedaż laptopów przekroczyła w ubiegłym roku 100 mln sztuk. W 2008 roku wzrośnie do 170 mln – szacują analitycy firmy Intel. Mimo potężnego wzrostu sprzedaży, szacunki te mogą rozczarowywać. Jeszcze do niedawna zakładano, że co drugi komputer sprzedany w tym roku na świecie będzie laptopem. Obecnie analitycy twierdzą, że stanie się tak najwcześniej w 2010 roku. Na razie jednak desktopy zwłaszcza jako podstawowe komputery dla firm trzymają się mocno.
W zeszłym roku sprzedano w Polsce 3 mln komputerów, w tym 1,4 mln notebooków. Rynek komputerów przenośnych w Polsce wart jest obecnie ok. 3,7 mld złotych. W każdym kwartale 2007 r. sprzedaż komputerów przenośnych rosła o 12 – 18 proc. w stosunku do odpowiednich kwartałów poprzedniego roku.
Nasycenie gospodarstw domowych w Polsce notebookami wciąż jest jednak niskie. Po tego typu sprzęt najchętniej sięgają firmy. Nic więc dziwnego, że sprzedawcy nastawili się głównie na rynek małych i średnich przedsiębiorstw. Do nich trafia ponad połowa sprzedawanych w Polsce notebooków.
Ponieważ cena dobrej jakości laptopa nie odbiega już znacząco od ceny komputera stacjonarnego, nic dziwnego, że sprzedaż intensywnie rośnie. W ciągu ostatnich czterech lat ceny laptopów spadły o prawie połowę. Według danych IDC jeszcze w 2004 roku za komputer przenośny musieliśmy zapłacić średnio ponad 5 tys. zł. Przełomowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta