Rynek e-handlu to nie tylko wirtualne sklepy i aukcje
Nawet 100 miliardów złotych m0że być wart polski rynek B2b. Co druga duża firma w Polsce składa zamówienia i dokonuje zakupów za pośrednictwem sieci
Wartość handlu elektronicznego między przedsiębiorstwami może sięgać w Polsce 100 mld zł. Szacunki te oparte są na ocenach firm działających na rynku B2B, analizach placówek badawczych oraz danych GUS.
O wielkości rynku może też świadczyć raport np. The European e-Business Market W@tch. Wynika z niego, że w Polsce, korzystając z kanałów elektronicznych, zamawia towary i usługi więcej firm niż np. we Włoszech czy Hiszpanii. Europejska średnia w przypadku dużych firm to 68 proc. W Polsce odsetek ten wynosi 64 proc.
Według GUS w ubiegłych trzech latach podwoiła się liczba przedsiębiorstw, które zaopatrywały się, korzystając z sieci.
Rynek B2B rozwija się jednak w nieco innym kierunku, niż przewidywano po pojawieniu się pierwszych platform przetargowych – Xtrade i Marketplanet. To nie one i im podobne wielobranżowe serwisy dominują na rynku B2B. Wiele przedsiębiorstw, zwłaszcza większych, mających wielu kontrahentów, dokonujących wielu zakupów zaopatrzeniowych, zdecydowało się bowiem na własne elektroniczne systemy elektronicznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta