Zmienne oblicza polskiego teatru
Organizatorzy XXVIII Warszawskich Spotkań Teatralnych zafundowali widzom 13 dni rozmaitości. Przekonamy się, czym mogą pochwalić się teatry ze stolicy, z Wrocławia, Wałbrzycha czy Torunia.
Teatr powinien być różnorodny, wykorzystywać nowe środki wyrazu, żeby komunikować się ze swoją publicznością – to myśl przewodnia tegorocznego orędzia na Dzień Teatru autorstwa Roberta Lepage’a. Tę różnorodność widać w przedstawieniach wybranych do głównego programu Spotkań. Może to nie cała mapa teatralna Polski, ale spory jej wycinek prezentujący drogi, którymi podążają współcześni reżyserzy.
Kontrowersyjna klasyka
Część z nich mierzy się odważnie, często kontrowersyjnie, z klasyką. „Oresteja” Ajschylosa ze Starego Teatru w Krakowie (8 i 9 kwietnia, godz. 20.30 i 19, Dramatyczny) w rękach Jana Klaty zamieniła się w multimedialny show, czerpiący z języka komiksu i popkultury. Apollo został ikoną show-biznesu, wzorowaną na bezczelnym Robbinie Williamsie. Świadomie manipuluje widzami i plastikowym światem, w którym to celebrities stają się bogami. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta