Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zanim złożysz ofertę, zapytaj, czy możesz

05 lutego 2009 | Gazeta prawa i podatków | Jerzy Domagała

Gdy klient nie chce przyjść do sprzedawcy, ten może pójść do niego. Nie wolno mu jednak składać wizyt w miejscu zamieszkania konsumenta ani ignorować jego prośby o wyjście. W końcu nie każdy chce być nagabywany przez nachalnego sprzedawcę.

Nie może też w sposób uciążliwy nakłaniać konsumenta do kupna produktów przez telefon. W tym przypadku mogą pojawić się jeszcze dodatkowe problemy. Sprzedawcy muszą bowiem być ostrożni, gdy mają do czynienia z danymi osobowymi. Co to oznacza? Tyle że jeśli wybrali z książki telefonicznej nazwiska i numery telefonów osób mieszkających w pobliżu interesującego ich obszaru, mogą do nich zadzwonić, ale zanim złożą ofertę, powinni zapytać, czy sobie tego życzą.

Sprzedawca musi też pamiętać, że w ramach marketingu bezpośredniego może oferować tylko własne wyroby i usługi, nie zaś innych producentów.

Brak okładki

Wydanie: 8235

Spis treści
Zamów abonament