Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

To nie jest moda dla starych ludzi

05 lutego 2009 | Styl życia | Joanna Bojańczyk
Yohji  Yamamoto na ostatnie pokazy  w Paryżu zaprosił  jako modeli starszych mężczyzn. Sam ma około  siedemdziesiątki
źródło: AP
Yohji Yamamoto na ostatnie pokazy w Paryżu zaprosił jako modeli starszych mężczyzn. Sam ma około siedemdziesiątki
Zawsze młodym światem mody rządzą ludzie doświadczeni i... wiecznie młodzi
źródło: Rzeczpospolita
Zawsze młodym światem mody rządzą ludzie doświadczeni i... wiecznie młodzi

Za granicą pokolenie wyżu demograficznego urodzone zaraz po II wojnie światowej to coraz poważniejsza część rynku. W Polsce salonem mody dla emeryta jest lumpeks

W modzie słowo starość jest ustawowo zakazane. Nie przejdzie przez usta ani projektantom‚ ani handlowcom‚ ani dziennikarzom. I nie ma znaczenia fakt‚ że granice młodości dzisiaj przesunęły się mocno w górę. Według socjologów jesteśmy młodsi o dziesięć lat od naszych rówieśników sprzed lat 20. Dzisiejsza czterdziestka to dawna trzydziestka.

Moda jest dla młodych‚ to zrozumiałe. Zawsze była. Ale kiedyś damy 40-letnie nie interesowały się trendami. W sukniach zapiętych pod szyję siedziały wianuszkiem na sali balowej i sprawdzały‚ czy ich 18-letnie córki znalazły odpowiednią partię. Dziś idą z córkami do centrum handlowego i kupują sobie takie same dżinsy jak one.

Klienci 60+

O starszym pokoleniu pamięta tylko przemysł kosmetyczny‚ który zrozumiał‚ że powojenny wyż to żyła złota. Liczby lat na opakowaniach kremów rosną. Dziesięć lat temu była mowa o trzydziestce‚ potem czterdziestce‚ teraz dojechaliśmy do 60 plus. – Kremy się starzeją‚ bo kobiety się starzeją‚ – mówi Maria Majdrowicz z L'Oreala. Dobrze‚ że menedżerowie kosmetyczni nie wstydzą się wymówić przykrej liczby 60. Czy pójdą dalej?

Kremy się starzeją‚ ale ubrania nie mają takiego zamiaru. Marzeniem każdej marki jest „odmłodzić wizerunek” i znaleźć nowych coraz młodszych klientów. Bo ci lubią zmiany‚ wierzą reklamie‚ kupują i są rozwojowi. Warto w nich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8235

Spis treści
Zamów abonament