Jak korzystać ze sponsoringu sportowego
W obopólnym interesie stron jest precyzyjne opisanie zasad wyłączności praw przyznanych w ramach kontraktu. Trzeba właściwie zidentyfikować zagrożenia
Efektywne prowadzenie biznesu polega m.in. na ciągłym budowaniu marki oraz zdobywaniu zaufania i przychylności klientów. W tym celu podejmuje się działania public relations i wszelkie czynności marketingowe.
Wieloletnie obserwacje pokazały, że jednym z najskuteczniejszych sposobów budowania pozytywnych konotacji dla biznesu jest promowanie go w związku ze sportem. Spowodowane jest to powszechnym przekonaniem o pozytywnym przesłaniu sportu i związanych z nim idei, jak choćby fair play.
Sponsoring sportowy przynosi wymierne korzyści zarówno drobnym przedsiębiorcom planującym rozszerzenie swojej działalności, jak i dużym znanym markom, które w ten sposób podtrzymują dotychczasowa pozycję i rozpoznawalność.
Cele i sposoby ich osiągnięcia
Decydując się na zaangażowanie w tego typu relacje, zarówno potencjalni sponsorzy, jak i sponsorowani powinni określić swoje cele i sposób ich osiągnięcia oraz zidentyfikować ewentualne zagrożenia.
Planując kampanię, warto rozważyć, jaka postać marketingu będzie najodpowiedniejsza.
Najczęściej wykorzystywane formy marketingu sportowego to sponsoring:
- obiektów sportowych,
- imprez sportowych,
- organizacji sportowych,
- oficjalnych strojów lub sprzętu używanych podczas współzawodnictwa,
-...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta