Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firma rozlicza się z folii i pudełek, ale też z etykiet, gwoździ, zszywek

29 marca 2012 | Prawo i praktyka
autor zdjęcia: Tomasz Wawer
źródło: Rzeczpospolita

Do 31 marca przedsiębiorcy wprowadzający towary w opakowaniach muszą przesłać marszałkowi województwa sprawozdania i ewentualnie rozliczyć się z opłaty. To samo dotyczy wprowadzających niektóre oleje smarowe oraz opony

Zofia Jóźwiak

Opłatę produktową trzeba uiścić, gdy przedsiębiorca nie zapewnia wymaganego poziomu odzysku i recyklingu wprowadzanych na rynek opakowań i gdy po obliczeniu się okaże, że przekracza ona 50 zł. Nie muszą składać sprawozdań i płacić opłaty bezpośrednio marszałkowi firmy, które rozliczają się z pomocą organizacji odzysku (ale i one prowadzą obowiązkową ewidencję, o czym dalej).

Uwaga! Przypominamy, że płacić trzeba zarówno za niewykonanie obowiązku recyklingu za każdy rodzaj opakowań i innych produktów, jak też – podobnie jak w 2011 r. – za zbyt mały odzysk ogółem.

Obowiązki producenta i sprzedawcy

Z opłaty produktowej za 2011 r. rozlicza się przedsiębiorca, który wprowadza na teren kraju:

∑ produkty w opakowaniach (np. produkuje paczkowane produkty przemysłowe, opakowany sprzęt elektroniczny, kosmetyki itp.);

∑ oleje smarowe np. techniczne;

∑ opony (nowe i bieżnikowane).

Taki obowiązek ma również firma, która:

∑ prowadzi sklep detaliczny o powierzchni handlowej powyżej 500 mkw. lub sieć sklepów o łącznej powierzchni handlowej powyżej 5 tys. mkw. i sprzedaje produkty tam pakowane (np. supermarket, sieć sklepów odzieżowych) – w zakresie opakowań;

∑ pakuje produkty wytworzone przez kogo innego (np. kupuje jabłka luzem, konfekcjonuje je i sprzedaje na tackach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9195

Wydanie: 9195

Spis treści

Ekonomia

Barometr „Rz”
Cytat dnia - Mario Monti, premier Włoch
Delko chce przejąć sklepy Waspolu
Dogonić Europę, czyli znów o cyfryzacji
Dość sztuczek, trzeba reformować
EBC złagodził kryzys, ale go nie rozwiązał
Europejczycy wydają miliardy na jedzenie z Polski
Google zaczyna wydawać coraz więcej na reklamę
Grupa Zdenka Bakali chce zwiększyć inwestycje w Polsce
Internetowe wideo zagarnia coraz większą część rynku
Jednak powyżej 2300 pkt
Jessica – pierwsza pożyczka z Jessiki na Pomorzu
KOV nie kupi nigeryjskich złóż
Kalendarium gospodarcze
Kluza w nadzorze Jastrzębia
Komórki z “oknami” na podbój Chin
Liczba dnia - 370 mld dol.kosztowały klęski żywiołowe
Miliardowy polski kontrakt pancerny dla Indii pod znakiem zapytania
Nestle zainwestuje ponad 100 mln złotych
Nowe kierunku eksportu
OECD chwali Polskę i zachęca do reform
Pfleiderer bankrutuje
Play chce walczyć o miliony
Początek roku dobry dla leasingu
Podatek ustanowiony, kurs w dół
Producenci grali cenami paliw? Kontrola zbliża się do końca
Rekorodowe zarobki PKP na sprzedazy ziemi
Restauracje na zakręcie
Rynek czeka na mocny ruch Agory
Spółka Jana Kulczyka odkryła ogromne złoża gazu
System zabija innowacyjność
Trzeba mądrze wykorzystywać koniunkturę na czarne złoto
Ubezpieczyciele szacują roszczenia po katastrofie
W skrócie
Wyczuć pieniądz, usłyszeć o ekonomii
Wyzwania są kolosalne
Z regulacjami łatwo przesadzić
Zmian nie robi sie dla wyższego ratingu
Złoty powoli opada z sił
mBank chce rewolucji
Zamów abonament