Po słabszym roku dobre prognozy
Polski rynek dystrybucji sprzętu IT szybko się zmienia: mali sprzedawcy znikają z rynku, rośnie rola Internetu
Dariusz Wolak
Wbrew oczekiwaniom 2011 r. nie przyniósł odbicia na krajowym rynku komputerów. Polacy, według firmy badawczej IDC, kupili w zeszłym roku 2,19 mln urządzeń przenośnych (notebooków i netbooków), tj. o 3,4 proc. mniej niż w 2010 r., gdy sprzedaż sięgnęła 2,27 mln sztuk. Mniejszym zainteresowaniem cieszyły się też komputery stacjonarne, które wciąż chętnie nabywane są do celów biurowych. Klienci kupili nieco ponad 1 mln tych urządzeń, wobec 1,03 mln sztuk rok wcześniej. Spadek wyniósł zatem 2,6 proc. Łącznie w Polsce sprzedało się w 2011 r. 3,2 mln komputerów, co oznacza 3,2-proc. spadek.
Jeszcze kilka miesięcy temu liczono, że nasz rynek wchłonie 3,4 mln maszyn. Ubiegłoroczny spadek tłumaczony był, oprócz słabej koniunktury w gospodarce, zwłaszcza w II półr., rosnącym zainteresowaniem smartfonami i tabletami, które coraz lepiej zaspokajają potrzeby użytkowników,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta